تینا تینا جمعه 13 مرداد 1396 03:12 ب.ظ نظرات ()

روزنامه هفت صبح: «کاز هیرای» مدیر اجرایی سونی پنج سال قبل اعلام کرد می خواهد در سه زمینه تصویرسازی دیجیتال/Digital Imaging، بازی/ Gaming و موبایل شماره یک جهان شود. امسال وقتی آنها آخرین گزارش مالی خود را منشتر کردند که نشان می‌دهد فروش‌شان با ۱۵ درصد رشد به رقم ۱٫۸۶ تریلیون ین (معادل ۱٫۴ میلیارد دلار) رسیده، همه از خودشان پرسیدند که آیا سونی توانسته هر سه بازار تعریف شده در استراتژی‌های خود را فتح کند؟ صنعت تصویرسازی دیجیتال امروز در دست سونی است و به نوشته بلومبرگ بیش از نیمی از گوشی های هوشمند از سنسورها و لنزهای سونی بهره می برند. در بخش گیم، سونی بزرگترین درآمد را برای خود رقم زده اما درامد فصلش از ۴۴ به ۱۷ میلیارد ین کاهش یافته تا همچنان به فروش کنسول ۴ ساله خود ادامه دهد. اما ترکیبی از فروش پلی استیشن، PSVR و فروش گیم روی شبکه پلی استیشن فعلا سونی را سر پا نگه داشته است. اما تعجب بزرگ در بخش موبایل است که کاهش هزینه‌ها و سرمایه گذاری کمتر برای نوآوری باعث شده است تا از رقبا در بازار موبایل جا بماند. نکته قابل توجه اینکه سونی تنها یک کمپانی الکترونیکی نیست و بخش‌های دیگری دارد که ژاپنی‌ها و سهامدارانش را سرِ پا نگه می دارد. بازوی فیلمی سونی قابل ذکر است که هرچند در این فصل حرفی برای گفتن نداشت اما به زودی با فیلم Spider-Man:Homecoming متفاوت ظاهر خواهد شد. در بخش موسیقی نیز با کمک Spotify توانسته درآمد خوبی کسب کند. به همین دلایل است که «کاز هیرای» می تواند همچنان سیاست‌های بیزینسی خود را موجه جلوه دهد تا زوال در بخش‌هایی مانند موبایل را کم رنگ نشان دهد.